2008/02/22

Har det gått för långt?

Jag är väl medveten om att jag understundom är lite för mycket, för geeky, för besatt, för klichéartad för att det ska kännas riktigt bekvämt. Samtidigt vill jag inte begränsa den aspekten av mig själv, det är ganska roligt att vara för mycket i perioder. Just nu ifrågasätter jag dock starkt om jag inte borde dra i nödbromsen.

Det hela började förra veckan när jag insåg att trean ämnar visa en av mina favoritserier i repris. Sann glädje med andra ord bortsett från en liten detalj - de visar serien som nattserie med start ungefär tio i ett varje natt. Dessvärre kan jag inte låta bli att hålla mig vaken. Än så länge ursäktar jag mig med att jag aldrig har sett första säsongen så det jag gör nu är ren allmänbildning. Japp, ett svagt argument, jag vet.

Vad är det då som får mig att offra min sömn? Vilken erkänd geekfavorit har mig i sitt våld lite mer än femtio minuter per dygn? Svaret är:




Xena krigarprinsessan!







Inga kommentarer: