2008/02/25

"And the Oscar goes to..." #6 - bilder från röda mattan

Nu har jag plågat er med text så låt oss avrunda med lite bilder istället. Mitt urval är givetvis inte baserat på vem som hade snyggaste klänningen utan snarare på vem jag tycker är tuff, vacker eller något annat skumt kriterium.

Först ut har vi årets nya, unga favorit, Ellen Page från Juno.



Och så en bild på vinnaren av bästa kvinnliga biroll( ja, jag tycker illa om den termen) Tilda Swinton.



När vi är inne på långa, smala kvinnor med rött hår så passar en bild på Nicole Kidman bra.



En inte fullt så lång, men oerhört duktig komedienn - Kristin Chenoweth.



Bara för att hon alltid är tuffast - Helen Mirren.



Sist så ger jag er en bild på den vackraste av dem alla, kvinnan som är som en renässansmålning, Cate Blanchett.



[alla bilder hittade på nätet, närmare bestämt här]

Inga kommentarer: