2008/02/25

"And the Oscar goes to..." #2

ca, 3.10 AM Visual effects/special effekter: Michael Fink, Bill Westenhofer, Ben Morris och Trevor Wood i The Golden Compass. Wow, den filmen har jag sett och jag håller med akademien, specialeffekterna var underbara! Grattis!

Art Direction: Dante Ferretti (Art Direction); Francesca Lo Schiavo (Set Decoration) för Sweeny Todd the Demon Barber of Fleet Street

Sådär, nu har två av mina favoritkategorier gått. Jag ber om ursäkt för min språkblandning men jag skyller på klockslaget.

Best supporting* actor: Javier Bardem i No Country for Old Men - är någon överraskad?

ca, 3.30 AM och det är dags för pris till bästa kortfilm(short live action): Le Mozart des Pickpockets av Philippe Pollet-Villard

bästa animerade kortfilm: Peter & the Wolf av Suzie Templeton and Hugh Welchman

Sådär, nu passerade ytterligare två kategorier jag älskar. Ibland tror jag att jag är intresserad av fel saker när jag ser på denhär galan.

Best supporting* actress: Tilda Swinton i Michael Clayton

* Här skriver jag medvetet supporting istället för den svenska motsvarigheten i filmsammanhang - biroll. Detta då jag anser att supporting snarare betyder stödjande medans biroll låter som något betydligt futtigare i mina öron.

Inga kommentarer: