2007/07/12

Tri Nations Wallabies - Springboks

Matchen spelades 070707 i Sydney.

Inledningen var magisk, redan efter sju minuter ledde Boks med 14 poäng efter att ha gjort två tries. I synnerhet deras andra try var magisk, Breyton Paulse lyckades ta bollen i en passning mellan två australiensiska spelarna och sprang sedan obehindrad de 50 meterna fram till the in goal area.

Hade jag inte av misstag fått reda på matchresultatet i förväg hade jag jublat. Istället fick jag en stor iskall klump i min mage, jag visste att från den sjunde minuten skulle matchen bara gå utför. Boks fortsatte spela bra men de sista tjugo minuterna av första halvlek blev de krossade av Wallabies.

Slakten fortsatte även i andra halvlek. Först tjugo minuter in vände det och Springboks vann åter lite mark och förde spelet lite mer. Dessvärre gjorde de inga mer poäng och det hela slutade med 25 - 17.

Så nu leder Wallabies årets Tri nations och Springboks ligger sist. En match återstår för Boks men jag anar redan nu att det kommer att gå åt skogen. Jag hoppas givetvis på seger men jag är väl medveten om att allt talar emot det. De spelar på bortaplan (i Nya Zealand), de kommer inte att skicka sina bästa spelare eftersom de vill prova vilka spelare som kan tänkas platsa i laget under världscupen senare i år. Så jag suckar en smula och drömmer om en seger i nästa match.




Inga kommentarer: