2007/07/08

Badsemester vid Östersjön.

Semester, ett ord som jag inte riktigt vet om just jag får använda med tanke på hur lite jag gör i min vardag. Men om vi kan tänka oss att semester i det här fallet är en term som täcker in att jag a, befinner mig på annan ort samt b, jag lagar inte maten - då är jag på semester.

Utanför ser jag asfalt, en bergknalle och lite träd. Ljudet som mest frekvent förekommer är det av regndroppar som faller på balkongräcket i lättmetall.

Login jag erhåller är till utmärkt trots att radioapparaten har blivit galen och inte längre tar in någon kanal. Kosten är utsökt! Sedan i torsdags har jag hunnit avnjuta isterband, blodpudding, rotmos med fläskkorv samt idag pannbiff med sås, potatis och rikligt med lingon. Mums.

Den riktigt stora behållningen är dock, i mitt tycke, badkaret. Jag hade helt glömt bort att min moder nämnt förekomsten av badmöjlighet i lägenheten... Så nu ligger jag mest och plaskar i behagligt tempererat vatten - som sig bör på en semester. Allt som saknas är cyklop och snorkel så är lyckan fullkomlig.

Inga kommentarer: