2007/07/04

Skräpkultur när det är som bäst I

Igår hände så något ovanligt. Jag begav mig till biografen för att se en actionrulle. "Die Hard 4.0" närmare bestämt (kan någon förklara vad det var för fel på originaltiteln "Live Free or Die Hard"?). Den visade sig vara precis vad doktorn ordinerade - två timmar onda skurkar, stora explosioner, skottlossning, slagsmål och helt galna stunts. Att Kevin Smith dessutom har en roll som en fet hacker som bor i sin mammas källare var en stor extrabonus...

Filmen ligger precis i brytpunkten mellan en dålig bra film och en riktigt bra dålig film. Själv är jag svag för dåliga filmer så jag tvekar inte att ge rullen fyra explosioner (på en femgradig skala) i betyg. Jag minns inte när jag skrattade så mycket på bio senast, och handen på hjärtat, en actionfilm är inte bra om den inte erbjuder skratt åt publiken. Det enda jag är besviken på är att McCLane (Bruce Willis) varken bär vit t-tröja eller vitt linne i filmen...

Inga kommentarer: