2007/06/25

Om sommaren sköna.

Sommaren har en solkig baksida - alla program som jag tycker om och ser fram emot tar semester. Någonstans kan jag tolerera att de teveserier jag följer tar paus, det är ju ändå ganska trevligt att se fram emot att en ny säsong ska börja. Att samma fenomen råder i radioetern hade jag dock helt glömt bort. Så nu sitter jag här i mitt hem aningen villrådig. Alla små trevliga vardagsrutiner bryts tvärt när fel program ljuder ur mina högtalare.

Jag missunnar inte radiopersonalen semester men jag förstår inte varför alla program prompt ska ta paus mellan midsommar och mitten på augusti. Tror SR på allvar att ingen lyssnar på radio under sommaren? Eller tror de att vi bara vill höra specialprogram och repriser?

Nåväl, jag får glädja mig åt att Godmorgon världen går som vanligt på söndagar samt att jag ser fram emot att lyssna på en och annan av sommarpratarna. Även om jag stilla morrar till SR: Förstå att vi lyssnare innehar en radio även under sommaren.


Inga kommentarer: