2007/09/15

England - Sydafrika 9/14/07 klockan 21.00

OMG!OMG!OMG!OMG! Rugbymatchen jag precis såg var helt otrolig!

England mötte Sydafrika i Paris klockan nio igårkväll. Det här är en match jag har sett fram emot, hela tiden har jag hoppats att Sydafrika skulle vinna och att de skulle vinna övertygande. Men att det kunde ske på det här sättet trodde inte jag och nog ingen annan heller.

Slutresultat: England 0 - Sydafrika 36

De regerande världsmästarna var chanslösa, fantasilösa och hade inget att sätta emot mina hjältar i grönt. Först under de sista tio minuterna av matchen så började England faktiskt skapa chanser men Boks försvar var stenhårt och effektivt.

Fatta, att ta 0 poäng i en match när man är regerande mästare samt första seedad i den pool man spelar i. Jag tycker verkligen synd om engelsmännen och deras fans men resultatet visar faktiskt matchbilden.

Go Boks!

Inga kommentarer: